Ciasto z mikrofalówki




Ciasto w 5 minut? Myślicie, że to niemożliwe? Też byłam sceptyczna dopóki nie spróbowałam tego deseru ze strony internetowej www.dompełenpomysłów.pl Kiedy przyjdą do Was niespodziewani goście, a nie macie w domu nic słodkiego, za to macie wszystkie poniższe składniki, to wykonajcie ten pyszny deser, który wygląda bardzo efektownie.


Składniki:
  • 8 łyżek mąki pszennej
  • 4 łyżki oleju
  • 6 łyżek cukru
  • 6 łyżek mleka
  • 3 łyżki nutelli (ja dodałam masę krówkową z puszki, bo akurat miałam w domu lub można dodać też mus jabłkowy)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 2 jajka

Sposób przyrządzenia:

Wszystkie składniki umieszczamy w misce, mieszamy, a następnie ciasto umieszczamy w małych filiżankach do 3/4 wysokości, bo ciasto z pewnością urośnie. Wkładamy do mikrofalówki na najwyższą moc na 3 minuty. Najlepiej obserwować przez szybkę mikrofalówki czy ciasto już urosło. Najlepiej wyjąć na chwilę ciasto, by sprawdzić czy jest gotowe. Nie powinno być jeszcze bardzo płynne w środku, ale za długo też nie należy trzymać, bo ciasto będzie suche- wtedy najlepiej zjeść je z jakaś konfiturą, np wiśniową.

Taka ilość porcji wystarcza na 4-5 filiżanek do kawy.

Wskazówki:

Ilość cukru czy nutelli możemy ustalać dowolnie, w zależności jak bardzo słodkie na myć ciasto.

0 komentarze