Sakiewki z ciasta francuskiego


Sakiewki z ciasta francuskiego

Sakiewki z gotowego ciasta francuskiego to znakomita przekąska na spotkania ze znajomymi, przyjęcia czy na zbliżającego się Sylwestra oraz karnawał:) Do wykonania sakiewki potrzebujemy tylko ciasta francuskiego, a do wypełnienia wnętrza co się w domu nawinie ;)....i to jest w nich właśnie najfajniejsze. Wykonanie ich nie zabiera dużo czasu. Podam Wam 4 przykłady moich "wypełnień" tych pyszności.

  1. Z innego dania pozostał mi szpinak smażony z cebulą i czosnkiem, doprawiony solą oraz pieprzem z dodatkiem kurczaka, ser parmezan starty na wierzchu
  2. W kolejnej sakiewce kryją się: czerwona papryka pokrojona w kosteczkę, pomidor, kurczak oraz kukurydza z puszki, na wierzchu żółty ser
  3. Trzecie wnętrze kryje w sobie kabanosy podzielone na centymetrowe kawałki, papryka, pomidor, kukurydza oraz kawałek żółtego sera
  4. Z obiadu pozostał mi bigos, więc także umieściłam go w kolejnej sakiewce. 
Nie będę podpowiadać Wam, że macie z ciasta francuskiego wykroić kwadraty o boku 7 czy 8 cm, bo nie wiem jakie macie formy na muffinki, ja mam na 12 sztuk. Każde wnętrze formy smaruję masłem oraz posypuję delikatnie bułką tartą, by sakiewki łatwo dało się wyciągnąć po upieczeniu. Wykrawamy z ciasta kwadraciki, by około centymetra wystawały ponad formę, gdyż nadmiarem ciasta będziemy przykrywać farsz. I to wszystko. Można posmarować wierzch roztrzepanym jajkiem, ale ja tego nie robię.

Sakiewki można podawać z sosem, na przykład czosnkowym czy choćby z ketchupem. Można podawać zarówno na ciepło jak i na zimno.

13 komentarze