Łazanki



Łazanki to dość zwykła, prosta potrawa i szybka do zrobienia. W internecie można znaleźć kilka wersji tego dania. W domu rodzinnym mojego Męża poznałam wersję z parówkami i kapustą
kiszoną. Wcześniej łazanek nie jadałam, ale na tyle mi zasmakowały, że teraz sama je gotuję. Na zbliżającą się jesienną aurę przyda się taka sycąca potrawa.

Składniki:
  • 0,5 kg kapusty kiszonej
  • ok. 200 g makaronu łazanki
  • ok. 6 parówek z szynki (93% mięsa)
  • 1 cebula
  • sól, pieprz, przyprawa maggi, vegeta, liść laurowy

Sposób przyrządzenia:

Kapustę kiszoną płuczemy, odciskamy z wody i drobno kroimy. Kapustę przekładamy do garnka, zalewamy zimną wodą, dodajemy liść laurowy, sól i gotujemy do miękkości. 

Cebulę kroimy w drobną kostkę, podsmażamy na odrobinie oleju. Na tej samej patelni smażymy potem pokrojone w talarki parówki. 

Kiedy kapusta będzie już miękka doprawiamy ją odrobiną vegety najlepiej naturalnej, pieprzem oraz sporą ilością przyprawy maggi, wtedy kapusta nabierze nie tylko fajnego smaku, ale także ciemniejszego koloru. Do kapusty dodajemy parówki z cebulą.

Na samym końcu gotujemy, w osolonej wodzie, al'dente (lub jeśli ktoś woli do miękkości) makaron łazanki. Wszystko razem mieszamy w garnku i podajemy najlepiej na ciepło.

Wskazówki:

Do łazanek można dodać kminek, aczkolwiek ja nie preferuję tej przyprawy w łazankach, więc jej nie dodaję.





0 komentarze