Knedle ze śliwkami



Knedle można przyrządzić o każdej porze roku, latem ze świeżyć truskawek, jesienią ze świeżych węgierek, a zimą ze śliwek mrożonych. Wszyscy się nimi zajadamy, a już najbardziej zajada się nimi moja córka.

Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • mąka ziemniaczana
  • mąka pszenna
  • 2 jajka
  • śliwki węgierki
  • sól

Sposób przyrządzenia:

Obrane i ugotowane w osolonej wodzie ziemniaki studzimy, a następnie przepuszczamy przez praskę. Ziemniaki umieszczamy w misce, nożem "dzielimy" je na 4 równe części. Jedną porcję ziemniaków wyjmujemy a w to miejsce umieszczamy mąki ziemniaczaną i pszenną (ja dodaję więcej mąki ziemniaczanej bądź tylko mąkę ziemniaczaną). Tą wyjętą 1/4 część ziemniaków z powrotem wrzucamy do miski, dodajemy 2 jajka i całość wyrabiamy.

Ja akurat miałam śliwki zamrożone już rozpołowione i wypestkowane. Urywam kawałek ciasta, spłaszczam, umieszczam połówkę śliwki, dodaję pół łyżeczki cukru i zlepiam brzegi. W dłoniach formuję z ciasta kulki.

Knedle gotuję w osolonej wodzie około 8 minut (na średnim ogniu) od wypłynięcia na powierzchnię.
Knedle podajemy z masłem i bułką tartą, cukrem lub śmietaną.

4 komentarze