Papryka faszerowana




Od zawsze lubiłam paprykę, zwłaszcza czerwoną i żółtą za ich słodki smak. Nie wyobrażam sobie, żeby nie przyrządzić faszerowanej papryki kiedy jest teraz tak tania, a na rynku jest od niej aż kolorowo. Farsz może być oczywiście dowolny, ja przygotowałam tutaj praktycznie wersję najprostszą, ale i jakże smakowitą. Najfajniejsze jest to, że kiedy robię paprykę faszerowaną to zawsze wychodzi mi obiad na przynajmniej 2 dni.


Składniki:
  • 0.5 kg mięsa mielonego, np z łopatki
  • 3/4 szklanki sypkiego ryżu
  • 1 mała cebula
  • 1 mały czosnek
  • sól, pieprz, oregano

Sposób przyrządzenia:

Na początek należy ugotować ryż. Sypki ryż wrzucamy do 2,5-3 szklanek osolonej wody i gotujemy do miękkości, ale nie można go rozgotować. Po ugotowaniu przelewamy go zimną wodą, by się nie sklejał. Ryż przekładamy do miski, gdzie znajduje się mięso mielone. Drobno kroimy lub ścieramy na tarce o dużych oczkach cebulę oraz wyciskamy przez praskę czosnek. Dodajemy łyżkę soli, pieprz oraz można, jak ja, dodać świeże oregano drobno pokrojone. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.

Nasze papryki dokładnie myjemy, ucinamy im z góry "kapelusiki"oraz usuwamy z nich gniazda nasienne. Papryki od środka solimy, a następnie nakładamy farsz do samego końca i przykrywamy je kapelusikiem. Jeśli macie ochotę, wierzch mięsa możecie posypać serem. Jak widać na zdjęciu powyżej z 0.5 kg mięsa mielonego i 3/4 sypkiego ryżu udało się uzupełnić 12 papryk.



Papryki wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na około 45 minut (aż papryki sczernieją).



0 komentarze