Nocny drożdżowiec



Wiele osób nie robi ciasta drożdżowego w obawie, że źle wyrobi ciasto, które potem nie wyrośnie lub będzie za twarde. Sama tak myślałam dopóki nie zrobiłam ciasta według poniższego przepisu, który znalazłam na blogu http://zyciezapetytem.pl/nocny-drozdzowiec-owocami-kruszonka/ . Ciasto wychodzi przepyszne i soczyste, a do jego wykonania nie potrzeba dużo czasu. Ciasto drożdżowe w wykonaniu Babci mojego Męża stanowiło dla nas pyszną przekąskę podczas wędrówek po górskich szlakach, ale dziś kiedy Babci już z nami nie ma, będę się starała godnie zastąpić tamto ciasto drożdżowe.




Składniki:

Następujące składniki wrzucamy po kolei do miski (nie mieszamy ich ze sobą), potem przykrywamy miskę ściereczką i odstawiamy najlepiej na całą noc.

  • 10 dkg drożdży
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 6 jajek
  • szczypta soli
  • 2 szklanki letniego mleka
  • 1 szklanka oleju

Sposób przyrządzenia: 

Rano wsypujemy do podanych wyżej składników 1 kg mąki pszennej i dopiero teraz wszystko dokładnie mieszamy. Ciasto będzie dość gęste. Po wymieszaniu ciasto przekładamy na dużą blachę (ja mam 36 cm na 25 cm) wysmarowaną margaryną i posypaną delikatnie bułką tartą, do zimnego piekarnika. Teraz na ciasto układamy owoce jakie lubimy, mogą to być porzeczki, śliwki czy jabłka, a ja czasem robię bez owoców; na wierzch kładę tylko samą kruszonkę.

Piec w 180 stopniach ok 50 minut (grzałka ustawiona na górę i dół).

Składniki na kruszonkę:
  • 1/2 kostki margaryny
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru waniliowego
Smacznego! 







0 komentarze