Domowa granola

Domowa granola


Domowa granola to rewelacyjny dodatek do jogurtu czy mleka, na śniadanie, kolację albo jako przekąskę w pracy. To jakie składniki dorzucimy do granoli zależy od każdego z Was. Poniżej podałam to, co ja dodałam tym razem, ale zmienia się to w zależności od tego, co akurat mam w domu. Żaden składnik nie jest obowiązkowy. Zapewniam, że kiedy raz zrobicie sami granolę już nie sięgniecie po tą z półek sklepowych.


Składniki:

  • 150 g masła
  • 5 łyżek miodu
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • otręby pszenne
  • płatki kukurydziane
  • garść rodzynek
  • garść żurawiny
  • łuskany słonecznik
  • pestki dyni
  • daktyle
  • jagody goji

Sposób przyrządzenia:

Do miski przekładamy "suche" składniki: płatki, otręby, słonecznik, dynię, pokrojone oraz jagody goji, a następnie w garnku rozpuszczamy na małym ogniu masło i miód. 
Masło i miód przelewamy do miski z suchymi produktami i dokładnie mieszamy, by każdy składnik "oblepił" się miodem. 
Całość przekładamy na blachę do pieczenia i wkładamy do nagrzanego do 150 stopni piekarnika na 15 minut, aż do delikatnego zrumienienia się płatków. Po 15 minutach dosypujemy żurawinę, rodzynki oraz daktyle; mieszamy wszystko i pieczemy jeszcze około 10 minut.

Kiedy granola przestygnie przekładamy ją do szczelnie zamkniętego słoika i możemy ją tak przetrzymywać przynajmniej miesiąc. 

5 komentarze

  1. Witaj
    Nominuje Cię do Liebster Blog Award
    Po szczegóły zapraszam tutaj: http://gosiazwrocka.blogspot.com/2014/12/otrzymaam-nominacje-od-pasja-patki.html

    Pozdrawiam, Gosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno tak fajnego bloga nie widziałem :)

    OdpowiedzUsuń