Ciasto marchewkowe

Ciasto marchewkowe


Któż w naszym kraju jeszcze kilkadziesiąt lat temu pomyślałby, że z marchewki powstaje tak pyszne ciasto. Kiedy pierwszy raz zrobiłam to ciasto, byłam nim zachwycona. Jest bardzo popularne w krajach anglojęzycznych, ale i u nas zdobyła coraz więcej fanów. Wcześniej umieszczałam na blogu muffinki marchewkowe. Przepis na ciasto jest bardzo podobny, tylko więcej w nim dodatków jak wiórki kokosowe, orzechy czy ananas. Ciasto dzięki marchewce, ananasowi czy dodatku oleju jest bardzo wilgotne. Próbujcie i twórzcie swoje smaki ciasta marchewkowego :)


Składniki:
  • 200 g mąki
  • 200 g startej marchewki (ja ścieram na dużych oczkach)
  • 2 jajka
  • 200 g cukru brązowego
  • 150 ml oleju rzepakowego
  • 50 g wiórków kokosowych
  • 50 g posiekanych orzechów włoskich
  • 3-4 plastry drobno pokrojonego ananasa z puszki
  • po 1 łyżeczce: cynamonu, soli i sody 
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia

Sposób przyrządzenia:

Na początek ubijamy jajka z cukrem. Po zwiększeniu objętości powoli dolewamy ciągłym strumieniem olej roślinny. Do ubitej masy dodajemy startą marchewkę, drobno pokrojonego ananasa oraz posiekane orzechy i wiórki kokosowe.

Jeśli ktoś nie lubi na przykład orzechów, wiórków czy ananasa możecie bez problemu ominąć którykolwiek ze składników. 

Do powyższych produktów przesiewamy mąkę oraz pozostałe sypkie składniki: cynamon, sodę, sól i proszek do pieczenia.

Ciasto przekładamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (moja ma średnicę 22 cm) i pieczemy około godziny w 180 stopniach.

Jeśli ktoś chce trochę "ubogacić" ciasto, można przełożyć je kremem (trzeba tylko uważnie oddzielić obie warstwy, żeby nam się nie złamało). Na spodnią część wykładamy krem i na to kładziemy z powrotem oddzieloną drugą część ciasta marchewkowego.

Przepis na krem:
  • 300 g cukru pudru
  • 100 g mascarpone
  • 50 g masła
Najlepiej żeby ciasto poleżało kilka godzin w lodówce przed skonsumowaniem.

48 komentarze

  1. Pyszne ciasto :) Robiłam kiedyś bardzo podobne.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten wpis odmienił moje życie!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy wpis! postaram się wchodzić tutaj częściej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do śledzenia bloga, wkrótce nowe wpisy :)

      Usuń
  4. Ciekawy i interesujący wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. warto było zajrzec na tego bloga

    OdpowiedzUsuń
  6. Udało się Ci się wszystko naprawdę dobrze opisać

    OdpowiedzUsuń
  7. Artykuł bardzo dobry ! zresztą jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepysznie zapowiadające się ciasto. Przetestuję niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis, ciasto marchewkowe jest jednym z moich ulubionych, na pewno wypróbuje!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny przepis. Na pewno spróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Marchewkowe to moje ukochane ciasto, jestem ciekawa każdej formy i modyfikacji przepisu, ten delikatnie się różni od mojego, pewnie przetestuję któregoś dnia. :DD

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo jasno i czytelnie, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jedno z moich ukochanych, powyższy wyszedł Ci cudnie. Możliwe, że wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super przepis! Muszę go wypróbować! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie mogę się doczekać żeby przygotować je własnoręcznie w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciasto marchewkowe to jeden z cudów świata, a Twoje wygląda po prostu jak z okładki magazynu <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda bardzo smacznie! Mam wszystkie składniki w domu, więc wieczorem zabieram się za pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Król pośród ciast, moje ukochane :) Z pewnością spróbuję przepisu, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepis już zapisany w notatniczku, dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam wpisy z przepisami, zwłaszcza takimi dobrymi <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Prosty przepis, a ciasto pyszne - doskonale :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo dziękuje za przepis, już zapisany :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pyszne, pięknie się prezentuje oraz zdrowe, czego chcieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciasto marchewkowe z tego przepisu to najlepsze, jakie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Naprawdę piękne ciasto, gratuluję wprawnej ręki :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Na pewno wypróbuję przepis! Swoją drogą piękna fotografia na prezentację :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciasto na fotografii przedstawia się fantastycznie, pewnie smakuje jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny wpis, aż uśmiech zagościł na twarzy. A tak na marginesie, wspaniała fotografia :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam takie wpisy, kolejny super przepis do kolekcji, bardzo dziękuje :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepisu próbowałam, ciasto wyszło wyśmienite :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciasto z tego przepisu rzeczywiście wychodzi idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Kocham marchewkowe, jak dla mnie król wśród ciast :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzięki za przepis, wszyscy moi znajomi uwielbiają to ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  34. Prezentuje się cudownie, aż wzmaga apetyt :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Klasyczny wypiek w mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Jak ciasto marchewkowe to tylko z tego przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  37. Proszę o więcej takich przepisów, cudowny blog! :D

    OdpowiedzUsuń